NOS NieuwsAangepast

'Welgemeende excuses' van ING

De directeur van ING Nederland biedt via de website zijn 'welgemeende excuses' aan voor de storing van gisteren. "Allereerst wil ik u mijn welgemeende excuses aanbieden. U heeft door de verstoring hinder ondervonden. U mag van ons verwachten dat u gemakkelijk en foutloos uw bankzaken dagelijks bij ons kunt regelen. Hier zijn wij gisteren helaas niet in geslaagd," schrijft directeur Nick Jue.

ING kreeg veel kritiek op Twitter en Facebook omdat het lang duurde voordat de bank duidelijk maakte wat er aan de hand was. Jue zegt dat de bank meteen begonnen is met het evalueren van de storing, het klantcontact en de communicatie. Ook legt hij uit wat er gebeurd is. De tekst daarover komt overeen met een interne mail die ING al eerder naar medewerkers stuurde.

Verkeerd saldo

In de nacht van dinsdag op woensdag liep het boekingsproces bij ING vast door een technisch probleem. De verwerking moest daardoor opnieuw. Daarbij zijn bepaalde betaalopdrachten dubbel uitgevoerd, waardoor klanten een verkeerd saldo kregen. Een aantal klanten kon door het verkeerde, te lage saldo, niet meer pinnen.

Na een tijdje heeft ING ervoor gezorgd dat klanten ongeacht hun saldo toch konden betalen bij pinautomaten en tot 250 euro geld konden opnemen.

Jue zegt zich bewust te zijn van de impact die het incident op de klant had en de ongerustheid en onduidelijkheid die het teweeg bracht.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl