NOS NieuwsAangepast

Geen claim detailhandel tegen ING

Detailhandel Nederland zal vooralsnog geen schadeclaim indienen bij ING voor de storing gisteren in het betalingsverkeer.

Dat zegt Tom Ponjee, secretaris betalingsverkeer van Detailhandel Nederland in het NOS Radio 1 Journaal. Hij ziet meer in een gezamenlijke aanpak van de banken en De Nederlandsche Bank als toezichthouder om een einde te maken aan dit soort storingen.

Volgens Ponjee zijn de Nederlandse winkeliers gisteren enkele miljoenen euro's omzet misgelopen. Hij noemt dat dramatisch. Daarnaast hekelt hij het gebrek aan communicatie. Het bleef volgens hem lang stil bij ING en "wat dat betreft is er nog een wereld te winnen."

Lange rijen

De storing bij ING leidde tot onrust in de winkels. Klanten konden plotseling niet meer pinnen en moesten hun boodschappen terugleggen. Ook ontstonden er lange rijen bij de kassa's. Pas in de loop van de avond, toen de winkels al dicht waren, waren de problemen verholpen.

ING betreurt de storing en zegt hard te werken aan een foutloze dienstverlening. Volgens een woordvoerder van de bank is het nog te vroeg om te zeggen of er aanleiding is voor "een proceswijziging". Eerst moet het incident worden geëvalueerd.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl