NOS NieuwsAangepast

Webwinkels slordig met geld terug

Bijna de helft van de webwinkels handelt teruggestuurde bestellingen niet goed af. Dat constateert de Consumentenbond na onderzoek.

De bond bestelde spullen bij 118 verschillende webwinkels. De ontvangen pakketten werden meteen teruggestuurd, met het verzoek om de betaling binnen 30 dagen terug te storten.

Ruim 25 procent van de webwinkels betaalde te laat geld terug. Vier winkels betaalden zelfs helemaal niet terug. Bij 44 procent van de bestellingen werden de bezorgkosten niet vergoed, terwijl dat wel in de wet is afgesproken.

Veel klachten

"De resultaten waren niet helemaal een verrassing voor ons", zegt Babs van der Staak van de Consumentenbond. "We krijgen hierover al veel klachten van consumenten."

Ze adviseert consumenten om eerst op internet te zoeken of er veel klachten over een webwinkel zijn. Als er veel klachten zijn, dan is het volgens de Consumentenbond beter om bij die winkel niet te bestellen.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl