NOS NieuwsAangepast

Telegraaf verliest 37 mln op Hyves

Mediabedrijf TMG, moederbedrijf van onder meer de Telegraaf, schrijft 37 miljoen euro af op sociale netwerksite Hyves. Daardoor leed TMG in 2012 een verlies van 15 miljoen euro.

Hyves blijkt dus fors minder waard dan toen TMG het kocht. In 2010 betaalde TMG 44 miljoen euro voor de sociale netwerksite. Op het hoogtepunt, eind 2009, had Hyves 8 miljoen bezoekers per maand. In januari waren dat er nog 3 miljoen.

Veel gebruikers zijn overgestapt op Facebook of Twitter. Hyves richt zich steeds meer op online games om het bezoekersaantal op peil te houden. TMG zegt niet van plan te zijn Hyves weer te verkopen. Volgens een woordvoerder wordt de kennis bij Hyves over online-activiteiten ook nuttig ingezet bij andere uitingen van TMG.

In 2011 leed TMG ook al verlies, toen door een grote afschrijving op een ander dochterbedrijf. Sky Radio bleek toen 44 miljoen euro minder waard dan waarvoor het in de boeken stond.

Advertenties

TMG heeft daarnaast last van een dalende verkoop van advertenties, vooral bij de geprinte media. Dat zal ook dit jaar nog verder doorzetten. Het bedrijf verwacht hogere inkomsten bij de radio- en de online-activiteiten.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl