Opel weer hoofdsponsor Feyenoord

Aangepast op
Voetbal

Autofabrikant Opel is de komende vier jaar de hoofd- en shirtsponsor van Feyenoord.

Opel is de opvolger van verzekeraar ASR, die de laatste maanden van dit seizoen de plaats op het shirt al afstond aan Diergaarde Blijdorp.

Behalve het eerste elftal sponsort Opel tot medio 2017 ook de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord. Het zou gaan om een bedrag van circa vijf miljoen euro per jaar.

Lange geschiedenis

Commercieel directeur Mark Koevermans is blij met de deal. "Het is mooi en goed voor de uitstraling van onze club dat zo'n gerenommeerd merk zich met een meerjarig contract nadrukkelijk aan ons wil verbinden."

Opel was ook in de jaren 1984-1989 al hoofdsponsor van Feyenoord. "De lange geschiedenis die Opel en Feyenoord reeds met elkaar hebben, bewijst bovendien dat het twee sterke merken zijn die ook heel goed bij elkaar passen", aldus Koevermans.