Britse krant wil geld van Armstrong

De Britse krant wil 1,2 miljoen euro van Lance Armstrong»
De Britse krant wil 1,2 miljoen euro van Lance Armstrong AFP

De Britse krant The Sunday Times eist 1,2 miljoen euro van Lance Armstrong. In 2006 moest het dagblad de Amerikaanse renner 350.000 euro betalen vanwege laster. The Sunday Times had Armstrong beschuldigd van dopinggebruik.

In oktober concludeerde het Amerikaanse anti-dopingbureau USADA dat de oud-renner een van de hoofdrolspelers was in het meest "professionele, geraffineerde en succesvolle dopingnetwerk" in de geschiedenis van de sport. De internationale wielerbond UCI ontnam Armstrong zijn zeven zeges in de Tour de France en schorste hem voor het leven.

'Opzettelijk vals'

Volgens The Sunday Times is het duidelijk dat de procedure destijds nergens op was gebaseerd. "Jouw beweringen dat je nooit verboden middelen hebt gebruikt, waren opzettelijk vals", schrijft de krant.

Het Britse dagblad wil de 350.000 euro terug, met rente, en daar bovenop een vergoeding voor de kosten die zijn gemaakt voor de rechtsgang. Dat komt dus neer op 1,2 miljoen euro.

Deel deze pagina
Dit artikel zit in dossier...

Dopingzaak Armstrong

Video en Audio

Meer video en audio