Gouden Loeki voor Telfort

Aangepast op
Binnenland

De Ster Gouden Loeki 2012 is gewonnen door de makers van de Telfort-reclame 'lekker lang bellen'. Het spotje kreeg de meeste stemmen van het publiek.

In de commercial is een familie te zien die door financiƫle tegenslag in inkomen terug is gegaan. Daardoor moet de familie tegenwoordig in plaats van met een grote auto met de bus reizen. "Wie had dat gedacht, van een X5 naar Lijn 5", begint de vader van het gezin het spotje als het gezin de bus instapt.

Serious Request

Tijdens de busreis zijn de kinderen en de vrouw van de man continu aan het bellen. Aan het eind van hun busrit vraagt de man: "Kom je ons over een uurtje weer ophalen?", waarop de buschauffeur verbouwereerd achterblijft.

Andere finalisten waren onder andere 'Ditzo' met John de Wolff en 'ik ben geen vloerkleedje' van het Wereld Natuur Fonds.

De Ster doneert de opbrengst van de sms'jes en telefoontjes van stemmers aan Serious Request van 3FM.