Stroom klachten NS houdt aan

Aangepast op
Binnenland

Bij reizigersvereniging Rover blijven de klachten binnenkomen over de nieuwe dienstregeling van de NS. De vereniging opende op 9 december een meldpunt waar reizigers hun beklag kunnen doen over de nieuwe dienstregeling. Tot nu toe zijn 1720 klachten binnengekomen. De meeste reizigers klagen over te volle treinen.

"We ontvangen veel klachten via Twitter. Algelopen dagen waren dat er soms honderd per uur", vertelt Sanne van Galen van Rover.

Knelpunten

Van Galen zegt dat er elk jaar klachten binnenkomen over de nieuwe dienstregeling. "Maar dit is de eerste keer dat we binnen een paar dagen over de duizend gaan."

"Er wordt geklaagd over knelpunten die er eerder niet waren. Zoals Almere Buiten en de verbinding tussen het westen en oosten van het land", aldus Van Galen van Rover.

Meldpunt

Rover houdt het meldpunt zeker tot de jaarwisseling open en stuurt de NS wekelijks een overzicht van de gegevens die binnenkomen.