Nominaties Loden Leeuw bekend

Aangepast op
Binnenland

Het TROS-programma RADAR heeft de nominaties bekendgemaakt voor de Loden Leeuw, de prijs voor de meest irritante reclames en de meest irritante bekende Nederlanders in reclames van het jaar.

Het publiek kan tot 17 december via internet stemmen op vijf reclames en vijf BN'ers. De prijzen worden die avond uitgereikt.

Irritante reclames

Het programma heeft als irritante reclames genomineerd:

Simpel: In de commercial werken twee goudvissen op de zenuwen.Specsavers: Dankzij de schreeuwlelijkerds in achtbaan hoopt de brillenwinkel waarschijnlijk ook meer hoortoestellen te verkopen.Zalando: De webshop gaat voor de tweede overwinning op rij en probeert het dit jaar opnieuw met hysterie (geschreeuw, genies en verkleedpartijen).Nederlandse Energie Maatschappij: greep het EK in Polen en de Oekraïne aan voor een flauw grapje over schaars geklede vrouwen.Stichting Ideële Reclame: SIRE betuttelt met een campagne over tolerantie.

Irritante BN´ers

De irritante BN'ers in reclames zijn volgens RADAR:

Tatjana en haar alter ego sloven zich uit voor sportschool Basic-Fit.Cas Jansen en Jack Wouterse laten zich voor het winkelkarretje van C1000 spannen.Jörgen Raymann krijgt bezoek van zijn Tante Es in een reclame van Robijn.Patricia Paay prijst op ironisch bedoelde wijze het Miljoenenspel aan.Winston Gerschtanowitz loopt voor Vodafone te koop met zijn 'perfecte leven'.