NOS NieuwsAangepast

Meldpunt schade KPN

KPN stelt een meldpunt in voor mensen die financiële schade hebben geleden door het afsluiten van hun e-mail. De e-maildienst van KPN was een dag lang niet beschikbaar, nadat bleek dat er klantgegevens waren gehackt.

Sinds gisteravond zijn de twee miljoen accounts weer actief, maar niet alle klanten hebben al een nieuw wachtwoord.

KPN zegt gisteren ruim 11.000 reacties en vragen te hebben ontvangen. Ook zegt het bedrijf te beseffen dat mensen schade geleden kunnen hebben.

Vanaf maandagochtend

Klanten die financiële schade willen melden, kunnen vanaf maandagochtend terecht op de website van KPN.

Gisteren bleek dat de gelekte gegevens niet afkomstig zijn van KPN, maar van de webwinkel Baby-Dump.nl. De gegevens van meer dan 500 KPN-klanten die daar online hadden gewinkeld, zijn door de hackers gepubliceerd.

Inmiddels test Thuiswinkel.org of de website van Baby-Dump.nl veilig genoeg is.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl