Autoverhuurder Europcar rekende klanten te veel voor reparaties

Reclameposter van Europcar EPA

Klanten van Europcar in het Verenigd Koninkrijk hebben lang te hoge rekeningen betaald voor reparaties en vervangingen van onderdelen. Dat heeft het autoverhuurbedrijf toegegeven nadat Britse autoriteiten een onderzoek waren gestart.

Europcar zegt er zelf rekening mee te houden zo'n 30 miljoen pond te moeten terugbetalen aan gedupeerden. Dat is zo'n 34 miljoen euro. Het bedrijf is naar eigen zeggen de grootste verhuurder van personenauto's en lichte bestel- en vrachtwagens van Europa en wereldwijd actief in meer dan 130 landen.

Te dure reparaties

Klanten die via Europcar UK een auto of busje hebben gehuurd waarna onderdelen vervangen of gerepareerd moesten worden, kregen vervolgens een te hoge rekening voorgeschoteld. Ze zouden daardoor massaal te veel hebben betaald.

Of ook Nederlandse klanten die via het bedrijf een wagen gehuurd hebben te veel hebben betaald, is nog niet duidelijk. Europcar laat weten geen verder commentaar te willen geven zolang het onderzoek door de Britse toezichthouder nog loopt.