Facebookpagina NOS wint Beste Social Award

Twitter

De Facebookpagina van de NOS heeft een Beste Social Award gewonnen in de categorie Beste Nieuwspagina. Bij de uitreiking sleepte presentator Tim Hofman de meeste prijzen binnen: hij won in de categorieën Beste BN'ers, Beste Snapchatter en Beste YouTuber.

De Beste Social Awards zijn publieksprijzen. "De Facebookpagina van de NOS werd vaak genoemd en is daarom genomineerd. Daarna is er massaal op de NOS gestemd", zegt een woordvoerder.

In de categorie Beste Nieuwspagina liet de NOS onder meer AD, Vice en Linda Nieuws achter zich. NOS Kort, de Instagrampagina, deed ook mee in deze categorie en eindigde als derde.

Er werden ook prijzen uitgereikt aan de beste en creatiefste uitingen van bedrijven en merken. In die categorieën beoordeelden juryleden de genomineerden.

Heineken kwam als grote winnaar uit de bus. De bierbrouwer won drie prijzen, in de categorieën Beste Inhaker, Beste Advertising en Beste Copywriting. Netflix en Albert Heijn sleepten allebei twee prijzen in de wacht.

Het winnende filmpje van Heineken in categorie Beste Inhaker