Postcodeloterij maakt opzeggen minder ingewikkeld
De Postcodeloterij heeft het na kritiek van de Consumentenbond minder ingewikkeld gemaakt om op te zeggen. Er is op de site een directe link naar de opzegmogelijkheden gekomen.
Volgens de Consumentenbond is online opzeggen een weg vol hindernissen. "De consumenten moet zich eerst een weg banen langs winkansen, Kanjerpunten, ledenvoordelen, afbeeldingen van Afrikaanse moeders en kinderen en Desmond Tutu, om uiteindelijk bij de mededeling te komen dat telefonisch contact opnemen echt het beste is", schrijft de Consumentenbond.
Feedback
Volgens de Postcodeloterij is de website verbeterd, al is het nu vanaf de klantenservice nog zeker vier klikken voor het online opzegformulier is bereikt.
"Maar we nemen feedback van onze klanten altijd ter harte", zegt een woordvoerder. "En als er nog verdere verbeteringen nodig zijn, zullen we die zeker doorvoeren."
Ook bij telefonisch opzeggen maakt de Postcodeloterij het soms erg bont, zegt de Consumentenbond. "Deelnemers moesten tot wel zes keer aangeven écht te willen stoppen, ondanks de voorgespiegelde Kanjerpunten, straatprijzen en wekelijkse BMW's die zij zouden mislopen." Volgens de bond kan de loterij het nog makkelijker maken om te stoppen met meespelen.