NOS Nieuws

Weer een onvoldoende voor de Belastingtelefoon

De Belastingtelefoon krijgt ook dit jaar een onvoldoende. De Consumentenbond beoordeelt de hulplijn van de Belastingdienst met een 5,3.

Het is de vijfde keer op rij dat de Belastingtelefoon een onvoldoende krijgt. Er is wel verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen kreeg de dienst een 4.

In het onderzoek belden mysteryshoppers van de Consumentenbond vijftig keer naar de Belastingtelefoon. Er werden vijf vragen aan tien verschillende medewerkers gesteld. Er werd 23 keer goed en 20 keer fout geantwoord.

Aftrekken

Medewerkers gaven soms totaal verkeerde antwoorden, zegt de bond. Bij een vraag over het aftrekken van voorgeschreven medicijnen als deze uit het eigen risico zijn betaald, vergat de medewerker te vragen waarom de medicijnen niet vergoed worden. In 2014 stuurde de Belastingdienst nog een informatiebrief over medicijnen en het eigen risico naar belastingbetalers die de aftrekpost claimden.

Sommige zaken zijn wel verbeterd. Zo verliep het doorverbinden naar collega's met een bepaalde expertise aanmerkelijk beter dan voorgaande jaren.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl