Ziggo blijft klanten verliezen, tarieven omhoog
Kabelaar Ziggo blijft sinds de fusie met UPC klanten verliezen. Het afgelopen jaar vertrokken ruim 110.000 van de 4 miljoen klanten.
Ziggo fuseerde in 2015 met UPC. Concurrent KPN krijgt er juist klanten bij.
De omzet van Ziggo daalde met 1,4 procent naar 2,4 miljard euro. Vooral klanten die alleen tv hebben van Ziggo zegden hun abonnement op. Daarvoor in de plaats komen er klanten bij die zowel tv als internet bestellen.
Maandlasten
Om de trend te keren heeft Ziggo van alles geprobeerd. Het bedrijf kwam met een eigen sportzender, er kwam een nieuw tv-pakket met HBO-series en er kwamen nieuwe kortingsacties om klanten te werven.
Ziggo wijst erop dat er de laatste maanden minder klanten vertrokken. De klanten die bleven betalen steeds meer voor hun abonnement, deels omdat ze meer diensten afnemen en deels omdat Ziggo de prijzen heeft verhoogd.
Gemiddeld betaalt een klant 46,18 euro per maand aan Ziggo. Dat is ongeveer 1,20 euro meer dan een jaar geleden.
Vodafone
Ziggo is onlangs gefuseerd met Vodafone Nederland. De resultaten van de mobiele aanbieder zitten niet in deze cijfers, maar ook daar lopen klanten weg. Afgelopen kwartaal verloor Vodafone 92.000 klanten.