Incentro is irritantste radioreclame

Radar

IT-bedrijf Incentro is de 'winnaar' van de eerste Loden Radioleeuw. Dat is de prijs voor de irritantste radiocommercial. In het spotje worden ouders opgeroepen om hun kind Incentro te noemen. Daarmee wilde het bedrijf zo veel mogelijk aandacht trekken. 

Incentro kreeg 31,7% van de stemmen. Op de tweede plek kwam opticien Pearle met 20,4%, gevolgd door drogisterijketen Kruidvat met 18,7% van de stemmen. De radiocommercial van Incentro werd begin december van de zender gehaald, na veel negatieve reacties. 

Radar

De verkiezing wordt elk jaar door consumentenprogramma Radar georganiseerd. Het is voor het eerst dat er ook een prijs voor de irritantste radiospot wordt uitgereikt. 

Vorige maand ging de Loden Leeuw voor de meest irritante tv-reclame naar het spotje 'De ouderen van tegenwoordig' van telecomprovider Tele2. Jan Smit won de tv-prijs voor irritantste BN'er in het spotje voor Pearle.

De radioreclame van Incentro