The Good Life Agency blijkt campagne van Sire

The Good Life Agency NOS

The Good Life Agency, het bedrijf waar mensen terecht zouden kunnen om een beter imago te kopen, blijkt onderdeel van een campagne van Sire. Het bureau bood op zijn site verschillende diensten aan om gewone mensen succesvoller te laten lijken.

Het bureau was een sociaal experiment om te kijken hoe ver mensen zouden gaan voor een succesvol imago, om zo een maatschappelijk debat op gang te brengen. Dat onthulde Sire donderdagavond in het tv-programma RTL Late Night

De onthulling van Sire

The Good Life Agency is het startschot voor de nieuwe Sire-campagne 'Voor wie doe jij het eigenlijk'. Daarmee wil Sire mensen inspireren om vaker stil te staan bij de vraag of zij bepaalde keuzes maken omdat ze daar zelf gelukkig van worden, of om daarmee aan de verwachtingen van anderen te voldoen.

Extra Facebook likes

Het nepbedrijf werd begin deze week gelanceerd. Mensen konden er zogenaamd terecht om bijvoorbeeld extra likes op Facebook te kopen, foto's te laten bewerken zodat het leek alsof iemand op een luxe vakantiebestemming was of om bekende Nederlanders in te huren als gast op een feest.

Het riep meteen veel reacties van ongeloof en verontwaardiging op, vooral op sociale media. Tegen de NOS hield de oprichter vol dat het geen stunt was.