Bol.com en nu ook Blokker.nl maken zich klaar voor de grote slag met Amazon.com
NOS Nieuws

Blokker gaat producten concurrent verkopen

Blokker gaat via haar webwinkel 10.000 producten verkopen van concurrerende webwinkels en groothandels. Met het bredere aanbod op de website wil Blokker haar webwinkel aantrekkelijker maken voor klanten.

Bol.com heeft zijn website enkele jaren geleden ook opengesteld voor andere aanbieders. De webwinkels willen daarmee een soort super online-warenhuis worden. "Ook achter de laptop wil de klant steeds meer gemak", zegt Wijnand Jongen van brancheorganisatie Thuiswinkel.org. "Als Blokker niet het koffiezetapparaat heeft wat je zoekt, wil je op dezelfde website ook de koffiezetapparaten van alle andere aanbieders vinden, dat is de ideale wereld".

Superwebwinkels

Bol en Blokker maken zich daarmee ook klaar voor de grote slag met bijvoorbeeld Amazon en het Chinese Alibaba. "Dat zijn al van die superwebwinkels", zegt Jongen. "De trend is dat de consument dat prettig vindt. Bol en Blokker zijn nu de enige twee die dit ook in Nederland proberen. Om te voorkomen dat de klant straks naar de buitenlandse giganten overstapt".

Het is opvallend dat juist Blokker met dit initiatief komt. De winkelketen liep tot nu toe niet voorop bij online-ontwikkelingen. "Het is ook spannend of Blokker voldoende kracht kan ontwikkelen om zowel genoeg aanbieders te vinden die via Blokker.nl hun waren willen aanbieden als klanten die Blokker.nl gaan zien als een plek met een compleet aanbod in hun categorie", zegt Jongen.

Andere formules

De Blokker Holding begint met de webwinkel van de blokkerformule, waarop nu ook producten van bijvoorbeeld Koffiediscounter.nl of Primavieradeluxe.com te vinden zijn. Volgend jaar wil de holding onder de noemer Nextail Connect vergelijkbare marktplaatsen starten via de webwinkels van andere formules van het concern. Onder Blokker Holding vallen bijvoorbeeld ook Intertoys en Xenos.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl