Ziggo blijft ook met sportzender klanten verliezen
Kabelbedrijf Ziggo heeft het afgelopen kwartaal opnieuw tienduizenden abonnees zien vertrekken. Het aantal abonnementen liep met 40.000 terug.
Sinds de fusie tussen UPC en Ziggo vertrekken er ieder kwartaal meer klanten dan dat erbij komen. In een poging de uittocht te stoppen startte Ziggo eind vorig jaar een eigen sportzender voor z'n klanten.
Ook werd er een grote campagne gestart rond Max Verstappen, maar die leidde slechts tot 8000 nieuwe internetabonnees. Het waren er niet genoeg om het aantal weglopende tv- en telefonieklanten teniet te doen.
Meer uitgegeven
Toch is Ziggo positief over de cijfers, want het klantenverlies is het laagste in anderhalf jaar tijd. Ook hebben de consumenten die bij Ziggo bleven gemiddeld meer uitgegeven.
De grote concurrent van Ziggo, KPN, kreeg er afgelopen kwartaal juist klanten bij. Ook dat bedrijf kwam met eigen tv-programma's.
Vanwege de grote druk van de concurrentie verwacht Ziggo niet dat er heel snel veel klanten bij gaan komen dit jaar.