Feyenoord viert feest in bad
NOS Voetbal

'Eindelijk prijs voor de club die het lijden uitvond'

"Eindelijk prijs", valt er vanochtend groot te lezen op de voorpagina van het Algemeen Dagblad. Volgens de Rotterdams georiënteerde krant 'is de bekerwinst het startsein van een waar volksfeest in de Maasstad'.

Feyenoord won weliswaar voor het eerst sinds 2008 weer eens een prijs, de manier waarop moet maar gauw worden vergeten. "Een meeslepende middag was het, maar met gepolijst voetbal had het allemaal vrij weinig te maken", zo omschrijft het AD het treffend.

"Zo gaat het vaker met dit soort finales: de nasleep, het decor en de aanloop zijn stukken fascinerender dan het voetbal zelf. De bekerfinale heeft het bewogen seizoen van Feyenoord gered."

Een meeslepende middag was het, maar met gepolijst voetbal had het allemaal vrij weinig te maken.

Algemeen Dagblad

Voorjaarsjas

Volgens de Volkskrant, de krant die het verder heeft over de club die het lijden uitvond, 'volstond in De Kuip één alles-of-niets-actie'. "De voorjaarsjas moest aan, uit, weer aan en toch weer uit. Was het niet het wispelturige weer dat de toeschouwers in verwarring bracht, dan wel het op en neer golvende spel en wisselende perspectief", schrijft De Volkskrant.

"Uiteindelijk eindigden de jassen van de Feyenoordfans zwaaiend boven het hoofd op de klanken van Paul Elstak, waar die van enkele FC Utrecht-aanhangers teleurgesteld op de grond werden gesmeten."

Met het belangrijkste doelpunt uit zijn loopbaan heeft Elia een wond gedicht die acht jaar lang open lag.

De Telegraaf

Elia

De Telegraaf meent dat Eljero Elia, die het winnende doelpunt maakte, 'symbool staat voor de wederopstanding van Feyenoord'. "Met het belangrijkste doelpunt uit zijn loopbaan heeft Elia een wond gedicht die acht jaar lang open lag", aldus De Telegraaf.

"De rode badjas voelde letterlijk en figuurlijk als een warme deken voor de man die naar Rotterdam kwam om zijn loopbaan weer van glans te voorzien. Hij heeft in een finale laten zien dat hij nog steeds een speler is die het verschil kan maken."

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl