NOS Nieuws

'NPO minder onmisbaar geworden door naamswijziging'

De naamswijziging van de zenders van de publieke omroep naar de merknaam NPO heeft de 'onmisbaarheid' van het merk verminderd, blijkt uit onderzoek van het European Institute for Brand management.

De 'onmisbaarheidsscore' van de zenders daalde met gemiddeld 17 procent. Volgens de Eurib is de naamswijziging, in augustus 2014, te laat ingezet.

Top-100

De centrale vraag in het onderzoek was "Welke merken wilt u absoluut niet missen?" Hema staat op de eerste plaats van de Eurib Top-100 Onmisbare Merken met een score van 69 procent. Daarna volgen Bol.com, Ikea, Kruidvat en iDeal.

Het NOS Journaal is het meest onmisbare mediamerk, met een score van 59 procent op de achtste plaats. In 2013 haalde het NOS Journaal de tweede plek van de top-100.

NOS, RTL 4 en NPO 1 zijn de meest onmisbare zenders. De meest onmisbare programma's zijn NOS Journaal, RTL Nieuws en Radar.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl