Ziggo-klanten krijgen geen vergoeding na 'chantage' hackers
Ziggo betaalt geen vergoeding aan klanten die vorige week de dupe waren van een internetstoring. Dinsdag- en woensdagavond was het bedrijf doelwit van hackers.
"Alhoewel wij zeer goed begrijpen dat de impact voor onze klanten groot is geweest, is een financiële vergoeding op basis van chantagepraktijken niet op zijn plaats", zegt het bedrijf in een persverklaring.
De criminelen achter de actie stelden via video's eisen aan Ziggo, meldt de provider. Er is ook aangifte gedaan door het bedrijf en justitie is een onderzoek gestart. Ziggo werkt in het onderzoek samen met een aantal instanties, waaronder het Nationaal Cyber Security Centrum van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
Maatregelen
Ziggo zegt de afgelopen dagen "veel tijd en energie" te hebben besteed aan maatregelen om te voorkomen dat het bedrijf opnieuw getroffen wordt door aanvallen. "We hebben 2 miljoen modems voorzien van nieuwe instellingen en hebben daarnaast binnen ons netwerk veel maatregelen genomen."