Koolmonoxidevergiftiging door aggregaat binnenshuis

In een van de woningen werd een aggregaat binnenshuis gebruikt MediaTV

In Rotterdam zijn dertien mensen naar het ziekenhuis gebracht omdat zij koolmonoxide hebben ingeademd. De brandweer kreeg vannacht een melding vanuit een woning in de wijk Charlois. De koolmonoxidemelder was afgegaan en de bewoners roken een vreemde geur.

Na metingen bleek dat de koolmonoxide uit de onderliggende woning kwam. In die woning stond een stroomaggregaat te draaien.

De bewoners van een aantal omliggende woningen werden door ambulancepersoneel gecontroleerd. Bij dertien van hen bleek er een verhoogde concentratie koolmonoxide in het bloed te zitten.

Rotterdammers naar ziekenhuis vanwege inademen koolmonoxide
In een huis in de wijk Charlois stond een stroomaggregaat te draaien. Daarbij kwam veel CO vrij.