Reisverzekeringen vaak niet duidelijk
Mensen die een reisverzekering afsluiten, weten lang niet altijd waarvoor de verzekering dekking biedt. Die informatie is vaak moeilijk te vinden. Dat zegt de stichting Keurmerk Klantgericht Verzekeren.
De stichting bekeek websites en brochures van 24 reisverzekeraars. Tweederde van hen gaf onvoldoende informatie over schade die niet of slechts gedeeltelijk wordt gedekt. Zo gaven sommige verzekeraars niet aan of medische kosten worden vergoed en hoe ze met gevaarlijke sporten als skiën en duiken omgaan.
Ook wil de stichting dat websites en brochures vaker doorverwijzen naar het document met polisvoorwaarden.
Tips
Volgens de stichting voldoen veruit de meeste onderzochte verzekeraars aan de eisen die aan de toekenning van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren zijn gesteld. Voor één verzekeraar geldt dat hiervoor nog iets aangepast moet worden. De andere ontvangen tips om hun communicatie verder te verbeteren.