Het aantal klanten dat bij KPN zowel vast belt, internet en tv kijkt, steeg met 86.000.
NOS Nieuws

Omzet KPN daalt iets door zwakke zakelijke markt

De zwakke zakelijke markt blijft KPN parten spelen. De totale omzet van het telecombedrijf daalde in het eerste kwartaal met bijna 4 procent tot 1,92 miljard euro. De consumentenmarkt bleef stabiel, maar de zakelijke tak stond opnieuw zwaar onder druk.

De brutowinst bleef nagenoeg gelijk op 622 miljoen euro. Onder de streep resteerde 15 miljoen euro, in dezelfde periode vorig jaar was dat 3 miljoen.

Topman Eelco Blok zegt in een toelichting op de cijfers dat de sterke prestaties van de tweede helft van vorig jaar zich in de eerste maanden van 2015 hebben doorgezet'. "Kijkend naar de rest van het jaar zien we nog genoeg uitdagingen, vooral in de zakelijke markt."

KPN handhaaft zijn doelstelling voor heel 2015, waaronder een stabilisatie van de brutowinst.

Meer klanten

Het aantal breedbandklanten steeg met 35.000 en er kwamen 77.000 nieuwe interactieve televisieklanten bij. Ook het aantal 'triple-play'-klanten - die via KPN vast bellen, internetten en tv kijken - steeg in het eerste kwartaal met 86.000. Inmiddels heeft 52 procent van de breedbandklanten zo'n 'triple-play'-pakket, vergeleken met 46 procent een jaar geleden.

Volgens het bedrijf heeft de strategie om geïntegreerde diensten aan te bieden een positief effect op de klantloyaliteit en klanttevredenheid.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl