Het logo van Hi
NOS Nieuws

KPN stopt met jongerenmerk Hi

  • Nando Kasteleijn

    Techredacteur

  • Nando Kasteleijn

    Techredacteur

Telecomprovider KPN stopt vanaf 1 mei met jongerenmerk 'Hi'. Het merk werd door KPN in 1996 in het leven geroepen met als doel om meer jonge klanten te trekken.

KPN stopt met de provider omdat de "specifieke wensen van Hi-klanten en de mobiele klanten van het KPN-merk verder naar elkaar toe zijn gegroeid". Klanten van beide merken willen vooral meer data via 4G, Hi is volgens KPN dus te weinig onderscheidend.

Hi-klanten worden tussen 23 april en 1 juli overgezet naar KPN. Abonnees krijgen daarbij van KPN een veelal beter abonnement als welkomstgeschenk, zegt het bedrijf. Dat verschilt per gebruiker en hangt af van het Hi-abonnement.

Belangrijk

"Hi is een belangrijk merk geweest voor de mobiele groei van KPN", zegt een woordvoerder van KPN. Hoeveel abonnees het merk heeft gehad en hoe succesvol het dus feitelijk is geweest, wil het bedrijf niet zeggen. KPN heeft, inclusief Hi, Telfort en Simyo, 7,5 miljoen mobiele klanten in Nederland.

De 52 winkels van Hi worden gesloten. Voor "het merendeel" van de medewerkers wordt een nieuwe positie gezocht, zegt KPN.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl