NOS Nieuws

Klanten niet blij met sms-actie Dixons

Een sms-actie van Dixons is niet bij iedereen in goede aarde gevallen. De elektronicaketen stuurde vanmiddag enkele duizenden mensen een sms met een kortingscode.

Op Twitter reageren mensen geïrriteerd; ze ervaren het sms'je als spam omdat ze Dixons naar eigen zeggen nooit toestemming hebben gegeven om reclameberichten te sturen. Veel mensen vragen zich af hoe het bedrijf aan hun telefoonnummer komt. Sommigen schrijven dat ze nooit iets bij Dixons hebben gekocht of zelfs nooit contact hebben gehad met het bedrijf.

Goed weekend

"We wilden onze klanten een goed weekend wensen met een leuke actie", reageert Steven Bakker, directeur van Dixons. "Maar dat is door een aantal mensen niet goed ontvangen."

Dixons heeft tientallen tweets aan geïrriteerde klanten gestuurd met excuses of uitleg hoe zij zich voor reclameberichten kunnen afmelden. Daarop kwamen weer reacties als: "Waarom moet ik me afmelden voor iets waarvoor ik me nooit heb aangemeld?"

Volgens Bakker zijn andere mensen juist blij met de actie: de kortingscode is al enkele honderden keren gebruikt.

Privacy

Toezichthouder ACM zegt dat Dixons de berichten alleen mag versturen aan klanten die daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Anders valt de actie onder spam en dat is verboden in Nederland. De ACM kan bedrijven die deze regels overtreden boetes opleggen tot 450.000 euro.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl