NOS NieuwsAangepast

Carglass slachtoffer van twitterhetze

Autoruitschadebedrijf Carglass is het slachtoffer geworden van een anti-reclamecampagne op twitter. Het account NL_Carglass presenteert zichzelf als het officiële account van Carglass, maar het is opgezet door enkele vrienden om zo snel mogelijk een zogenoemd world trending topic te krijgen, een onderwerp waarover veel mensen twitteren.

Op het nepaccount staat dat Carglass mensen die negatief praten over Carglass juridisch gaat aanpakken. Daarop kwam veel kritiek.

Met de hashtag #Carglasszuigt schreven anderen tweets over wat ze van de reclames van Carglass vinden. Zo schrijft Poesj: "Carglass zuigt toch ook gewoon met hun verschrikkelijke pauper reclames...net Postalgold."

Reclame

Ook werd in veel tweets gespeeld met de slagzin van het bedrijf. TimSW schrijft: "Carglass reageert, Carglass klaagt aan."

Niet iedereen is negatief over Carglass en hun reclames. Er zijn ook twitteraars die het een onnodige actie vinden om een bedrijf schade aan te richten. Sommigen komen met adviezen, bijvoorbeeld om zo snel mogelijk een video online te zetten waarin de directeur van Carglass aan het stofzuigen is in één van de vestigingen.

Uiteindelijk is Carglass wereldwijd één van de tien meest besproken onderwerpen op Twitter geworden.

Geschrokken

Carglass zelf is niet blij met het voorval. Het bedrijf zei niet op Twitter actief te zijn en zeker niet met juridische stappen tegen klanten te dreigen. Het is geschrokken van de toonzetting van alle reacties. Inmiddels heeft het bedrijf toch een account geopend. Zo staat op de site dat je Carglass kunt volgen op het officiële Carglass® account: Carglass_NL.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl