NOS NieuwsAangepast

T-Mobile komt klagende klanten tegemoet

Klanten van T-Mobile die problemen hebben met hun telefoon- en internetverbindingen, kunnen in aanmerking komen voor een vergoeding. Het gaat hierbij om twee maal de kosten van hun internetabonnement, in de praktijk 20 tot 30 euro.

T-Mobile reageert hiermee op een groot aantal klachten van klanten. Door overbelasting van het moderne 3G-netwerk hebben klanten op allerlei plaatsen problemen met bellen, sms'en en interneten.

Gedupeerde klanten kunnen op de website van de telecomaanbieder een formulier invullen. Als ze kunnen aantonen problemen te ondervinden komen ze in aanmerking voor de compensatie.

Twee tot drie weken

De problemen met T-Mobile zijn grotendeels te wijten aan de toename van mobiel internetverkeer door smartphones, waaronder de iPhone. De provider is druk bezig met het uitbreiden van zijn netwerk, maar bleek hiermee in de praktijk te laat te zijn.

De provider hoopt de grootste problemen in twee tot drie weken opgelost te hebben. Een week geleden zei T-Mobile nog dat dit tot eind dit jaar ging duren.

De afgelopen dagen repte T-Mobile op zijn website met geen woord over de problemen, maar inmiddels is er een speciale pagina met informatie online geplaatst. Ook winkels die T-Mobile-abonnementen afsluiten zijn ingelicht.

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl